اخبار

بهبود زیرساخت تاسیساتی و آزمایشگاهی دانشکده داروسازی

بهبود زیرساخت تاسیساتی و آزمایشگاهی دانشکده داروسازی


دانشکده داروسازی در رابطه با اقدامات منطبق با دستورالعمل های رعایت الگوی مصرف و همچنین بهبود وضعیت زیر ساخت های تاسیساتی خود، حل مشکلات مربوط به فضای فیزیکی، ارتقای سطح تجهیزات آزمایشگاهی و زیباسازی محیطی در طی هفت ماه گذشته فعالیت های زیر را به انجام رسانده است.

1. با توجه به استهلاک شدید یکی از بویلرهای واحد تاسیسات به دلیل عمر استفاده بیش از 25 سال این مرکز اقدام به خرید یک دستگاه بویلر (دیگ) آب گرم شش بار از طریق برگزاری مناقصه با بودجه ای بالغ بر 1.700.000.000 ریال نمود. دستگاه مذکور توان سرویس دهی برابر با 50 درصد توان حال حاضر موجود دانشکده را دارا می باشد و بدین ترتیب پس از نصب در کنار دو دستگاه بویلر موجود، تاسیسات دانشکده را از نظر توان گرمایشی در وضعیت ایده آلی قرار خواهد داد.

دیگ بخار
دیگ بخار




2. با توجه به قرار گیری مخازن انبساط در فضای باز، مخازن مذکور همواره به دلیل پوسیدگی و نشت آب باعث هدر رفت فراوان آب و انرژی در بخش های تاسیساتی می گردند. دانشکده داروسازی نیز با هدف صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هدر رفت انرژی با ساخت چهار عدد مخزن انبساط با هزینه ای بالغ بر 370.000.000 ریال، اصلاح مسیر رفت و برگشت آب مخازن انبساط و عایق کاری مسیرهای مذکور، نسبت به تعویض و نوسازی این بخش از تجهیزات واحد تاسیسات اقدام نمود.

مخزن
مخزن
مخزن





3. یکی از مشکلات عمده واحد تاسیسات دانشکده کمبود توان سرمایشی این واحد می باشد که باتوجه به توسعه فضای فیزیکی در 5 سال اخیر این مشکل بیش از پیش نمایان شده و فشار مضاعفی به این بخش از تجهیزات وارد نموده است. در همین راستا و به عنوان یک راهکار کوتاه مدت این مرکز اقدام به تعمیر کلی و راه اندازی دو دستگاه الکتروموتور تاسیسات با هزینه ای بالغ بر 220.000.000 ریال نمود تا در فصل تابستان پیشرو نسبت به حفظ توان سرمایشی موجود اقدام نموده باشد. هر چند که با توجه به وضعیت موجود ارتقای کلی بخش سرمایش تاسیسات تنها راهکار ممکن جهت رفع مشکل سرمایش دانشکده در فصل گرما خواهد بود.

4. با توجه به خرابی و عدم سرویس دو دستگاه کویل گرمایشی در 10 سال گذشته، متاسفانه تامین آب گرم آزمایشگاه ها و سرویس های بهداشتی با مشکل روبرو بوده و این مرکز به منظور رفع مشکل سرویس کلی و راه اندازی یک دستگاه کویل آب گرم موتورخانه را با هزینه ای بالغ بر 30.000.000 ریال به انجام رساند. به منظور تکمیل تعمیرات این بخش با توجه به پوسیدگی کویل دوم، نیاز به تامین بودجه جهت خرید یک دستگاه کویل جدی وجود دارد.

کویل

5. متاسفانه توسعه فضای فیزیکی دانشکده همراه با توسعه و گسترش فعالیت های دانشکده همراه نبوده و کمبود فضای فیزیکی در حال حاضراز مشکلات اساسی دانشکده به شمار می آید. در این راستا ساخت یک باب اتاق به مساحت تقریبی 24 متر مربع در برنامه اجرایی دانشکده قرار گرفت که با هزینه ای بالغ بر 960.000.000 ریال به انجام رسید تا گوشه ای از مشکلات مر بوط به کمبود فضای فیزیکی مرتفع گردد.

اتاق
اتاق


6. با توجه به عملکرد قابل توجه آزمایشگاه مرکزی دانشکده داروسازی و با تصویب هیات رییسه محترم دانشگاه مقرر گردید دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی Atomic Force Microscope از دانشکده بهداشت به آزمایشگاه مرکزی دانشکده داروسازی منتقل گردد. در همین راستا انتقال دستگاه مذکور صورت گرفت و مقرر گردید در سال آینده خدمت رسانی توسط AFM توسط آزمایشگاه مرکزی دانشکده داروسازی و در قالب آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه صورت گیرد.

atomic1
atomic1


7. نوسازی تابلوی سر در ورودی به منظور زیباسازی محیطی دانشکده با ساخت تابلوی جدید در شان و جایگاه دانشکده داروسازی با هزینه 200.000.000 ریال انجام پذیرفت .


تابلو

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید