اخبار

کارگاه آموزشی همتایاران سلامت روان برگزار شد

کارگاه آموزشی همتایاران سلامت روان برگزار شد


آموزش همتامحور رویکردی است که در آن افراد غیر متخصص آموزش های کسب شده خود را از طریق ارتباط دوستانه و صمیمی برای افراد آسیب دیده به اشتراک می گذارند. این آموزش با افزایش انگیزه و آمادگی به درمان فرد کمک می کند و بازگشت به رفتارهای پر خطر را کاهش می دهد. بر همین اساس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی روانی در دانشجویان اولین دوره از کارگاه های توانمندسازی همتایاران سلامت روان را در سال ۱۴۰۱ برگزار نمود.

این کارگاه که در سالن جلسات دفتر نهاد مقام معظم رهبری و با حضور همتایاران دانشکده داروسازی و پزشکی در روز بیست و پنجم تیرماه با عنوان " نشانگان اختلالات روانی " برگزار شد. دکتر فریبا کاکری روانپزشک و سرپرست اداره‌ مشاوره و سلامت روان دانشجویان، به شرح اختلالات روانی شایع در جمعیت دانشجویی پرداخت. در ادامه دکتر سجاد فخری رئیس دانشکده داروسازی ضمن ارج نهادن به رویکرد همتایار محور و ضرورت تقویت این گروه، به اهمیت مهارت تاب آوری در دوران دانشجویی اشاره کرد.

درپایان این کارگاه همتایاران پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص ارتقا گروه همتایاری و همچنین در نظر گرفتن امتیازات فرهنگی و آموزشی ویژه گروه همتایاران سلامت روان ارائه دادند.

۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید