اخبار

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه: طغیان بیماری پس از "سیل" نداشتیم

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه:  طغیان بیماری پس از "سیل" نداشتیم

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال اقدامات پیشگیرانه و کنترل وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده، گزارشی از طغیان بیماری در این مناطق نداشته‌ایم.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به سیل اخیر در استان، گفت: باتوجه به هشدارهای ستاد بحران مبنی بر وقوع سیل در استان، اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعدد مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا 123 تیم عملیاتی بهداشتی مشخص و به مناطق مختلف استان که احتمال وقوع سیل در آنها بیشتر بود اعزام شدند و بررسی و نظارت بر مواد خوراکی و آب آشامیدنی و وضعیت بهداشت محیطی این مناطق به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

دکتر شکیبا تصریح کرد: خوشخبتانه طبق گزارش کارشناسان بجز شهر ریجاب که با مقداری کدورت آب مواجه است، هم اکنون مشکلی در بحث آب شهرها نداریم.

وی افزود: همچنین بجز چند روستا که آب آنها دچار کدورت های متغیری است، مشکلی در بحث آب روستایی هم گزارش نشده و هم اکنون آبرسانی به این روستاها نیز توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: آزمایش های میکروبیولوژی بر روی آب در مناطقی که شکستگی لوله گزارش شده هم به طور مرتب صورت گرفته و درحال انجام است.

دکتر شکیبا با اشاره به فروکش کردن سیل در بسیاری مناطق استان گفت: عمده تمرکز ما در شرایط فعلی بر تعدادی از روستاهای شهرستان هرسین و شهرک کرناچی کرمانشاه است که تیم های بهداشتی در این مناطق مستقر هستند.

وی با بیان اینکه به طور معمول به دنبال سیلاب بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا طغیان می کند، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تاکنون گزارشی از طغیان بیماری در مناطق سیل زده استان نداشته ایم.
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید